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Apple、MacBook Pro (Late 2016) 用修理診断ツール提供の遅れにより、修理受付が開始出来ていない

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Apple Service Toolkit

Apple Service Toolkit

Appleが、2016年10月から出荷を開始したMacBook Pro (13-inch, Late 2016, Two Thunderbolt 3 Ports)を始め、2016年11月から出荷を開始したMacBook Pro (13-inch, Late 2016, Four Thunderbolt 3 Ports)MacBook Pro (15-inch, Late 2016)の修理サービスに関して、当初、2016年12月13日より、MacBook Pro (Late 2016)に対応したOSベースの診断ツール「Apple Service Toolkit」を提供するはずだったのが、未だに提供されていない状況で、MacBook Pro (Late 2016)の故障箇所を特定することが出来ないため、修理受付が行えない状況が続いているようです。


Geteway Manager

Geteway Manager

Appleでは、このApple Service Toolkitに含まれる「Mac Resource Inspector」の診断結果を元に該当修理部品の発注を行う仕組みのため、診断できない状態で修理受付したとしても、先に進むことが出来ず、修理が現実的に行えない状況のようです。


Mac Resource Inspector

Mac Resource Inspector

修理分解を行うための道具や修理部品の準備は出来ている状態で、Apple Service Toolkitの更新待ちという感じですが、ひょっとすると「MacBook Pro ビデオの問題に対するリペアエクステンションプログラム」の診断に使用する診断ツールを更新するのに時間が掛かっているのかもしれません。


責任の制限

責任の制限

なお、非常に修理期間が長くなり、使用機会の喪失が生じたとしても、Apple 製品 1 年限定保証の「責任の制限」の内容として、一切その責任を負わないと記載されています。


Apple, unable to accept maintenance due to the delay on the supply of "Apple Service Toolkit" for MacBook Pro (Late 2016).

With regard to the repair service for the MacBook Pro (Late 2016) that started sequential shipping from October 2016, Apple was expected to provide the OS based diagnostic tool "Apple Service Toolkit" for the MacBook Pro (Late 2016) originally starting from December 13, 2016, but still has not provided it, MacBook Pro (Late 2016) areas of breakdown cannot be identified therefore repairs continue to be not carried out.

Since the system is to order repair parts based on diagnostic outcome of "Mac Resource Inspector" which is included in the Apple Service Toolkit, it is impossible to proceed repairing actually even though accepting repair work without diagnosis.

Even though repair tools and parts for repairing and disassembling are ready, there seems certain reasons exist because updating of diagnostic tool is taking so much time.

Inside the "LIMITATION OF LIABILITY" of the MacBook Pro main unit guarantee agreement, they specificated that they take no obligation regarding the LOSS OF OPPORTUNITY but this is a premise for making the repairings, in spite of not doing the repairings, they are selling it as warranty included without notifying the before mentioned matter, wich is equal to an act of fraud.

Apple is selling the MacBook Pro (Late 2016) in spite of not accepting reparations.

I want to know what is guaranteed by Apple with the MacBook Pro (Late 2016).


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